زنده باد زندگی

زنده باد

زنده باد زندگی

زنده باد

طبقه بندی موضوعی

تقویت ریشه ابرو

دوشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۴ ب.ظ

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار ؛  اظهار کرد: پرپشتی ابرو‌ها در زیبایی صورت و فرم ابرو‌ها در شکل و زیبایی چشم تاثیر بسزایی دارد.

وی درباره عوامل موثر در ریزش ابرو بیان کرد: اختلالات هورمونی، برداشتن و کندن ریشه ابرو (انجام این کار به صورت متوالی سبب می‌شود که ابرو قابلیت رشد خود را از دست بدهد)، کمبود زینک، پر کاری و به خصوص کم کاری غده تیروئید، سوء تغذیه و مصرف فست فود‌ها از عواملی هستند که نقش موثری در ریزش ابرو دارند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: استفاده از رنگ مو، لوازم آرایشی شیمیایی و تاتو تاثیر بسزایی در ریزش ابرو دارند، از سوی دیگر اضطراب و استرس‌های روانی نیز سبب ریزش ابرو می‌شوند.

عظمایی عنوان کرد: پیری و کهولت سن، وجود عفونت، باکتری، قارچ‌ها و التهابات در روی پوست نیز می‌تواند به ریشه ابرو آسیب برساند.

وی ابتلا به بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس، اگزما و درماتیت تماسی را که موجب خارش و کندن مو می‌شود، در ریزش ابرو دخیل دانست و تاکید کرد: بیماری‌های سیستمیک (خود ایمنی) همچون لوپوس در زنان و آلوپسی نیز سبب ریزش ابرو می‌شوند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: بیماری ویتیلیگو، کندن مو‌ها بر اثر ابتلا به وسواس‌های ذهنی (که به علت اختلالات در عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی مغز اتفاق می‌افتد) و مصرف خودسرانه مکمل‌های دارویی و ویتامین‌ها نیز ریزش ابرو را به همراه دارند، همچنین استفاده از داروی فشارخون، شیمی درمانی و سرطان نیز منجر به ریزش ابرو می‌شوند.

عظمایی گفت: مصرف پروتئین‌ها و سبزیجات برگ سبز نیز نقش موثری در رشد ابرو دارد. لبنیات کم‌چرب، سبزیجاتی مانند اسفناج و جعفری، تخم مرغ، انواع گوشت به خصوص گوشت گوسفند، حبوبات که منبع اصلی پروتئین محسوب می‌شوند و چهار مغز از گزینه‌های غذایی مفید در تقویت ریشه ابرو به شمار می‌آیند.

وی توصیه کرد: افراد باید برای رشد و پر پشت شدن ابرو، ابرو‌های خود را توسط روغن هفت مغز ترکیبی از روغن‌های فندق، کَرچک، کنجد، پسته، سیاه دانه، بادام تلخ و شیرین ماساژ دهند. برای این منظور اشخاص باید ابتدا آبرو را با شامپو بچه یا صابون به خوبی شسته و خشک کنند. سپس روزانه یکبار ابرو‌های خود را حدود یک دقیقه به وسیله روغن ماساژ دهند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با تاکید بر تاثیر چشمگیر ماساژ ابرو با مخلوط روغن‌های نارگیل و زیتون اظهار کرد: روغن نارگیل، زیتون، مار، مورد، رزماری و گزنه از جمله روغن‌های موثر در پر پشتی ابرو محسوب می‌شوند.

عظمایی بیان کرد: زرده تخم مرغ نیز حاوی مقادیر بالایی از ویتامین E بوده بنابراین ماساژ ابرو به وسیله آن باعث تقویت ابرو و مژه می‌شود.

وی یادآور شد: افراد به منظور تقویت ابرو باید با استفاده از یک برس کوچک یا شانه چوبی دندانه ریز به آرامی بر روی ابرو کشیده تا ابرو‌ها ماساژ داده شده و گردش خون به خوبی در زیر ریشه مو‌ها به جریان بیفتد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی