زنده باد زندگی

زنده باد

زنده باد زندگی

زنده باد

طبقه بندی موضوعی

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

محققان دانشگاه آریزونای آمریکا در جدیدترین تحقیقات خود دریافته اند استراحت بیش از حد در روز‌های پایانی هفته می‌تواند منجر به اختلال جت لگ و برهم خوردن تنظیم ساعت بیولوژیک بدن انسان شود.

بسیاری از افراد به دلیل مشغله فراوان در ایام هفته فرصت کافی برای خواب به میزان هشت ساعت را ندارند که این کمبود خواب را در روز‌های پایان هفته و با خوابیدن به میزان زیاد جبران می‌کنند اما دانشمندان هشدار می‌دهند این اقدام می تواند منجر به بروز بیماری‌های قلبی عروقی در افراد شود.

این پدیده به نام social jet lag شناخته می‌شود و می‌تواند تاثیری مشابه برهم خوردن ساعت خواب و بیداری در مسافران پرواز‌های هوایی ایجاد کند، جت لگ باعث اختلالاتی از جمله تغییر در خلق و خوی، خستگی، بی حوصلگی، کم اشتهایی، سردرد، کاهش حس بویایی، سرگیجه و کاهش تمرکز در افراد می‌شود.

نتایج تحقیق پژوهشگران در خصوص بروز پدیده جت لگ در جدیدترین شماره مجله آنلاین خواب منتشر شده است که بر اساس آن کارشناسان دریافته اند هر یک ساعت برهم خوردن روال عادی عادت خواب فرد در تعطیلات آخر هفته می‌تواند  افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی  را تا 11 درصد افزایش دهد.

کارشناسان این نتایج را با بررسی برروی عادت خواب ۹۸۴ داوطلب بزرگسال در رده سنی ۲۲ تا ۶۰ سال و پیگیری موارد ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی به دست آورده اند، این تحقیقات نشان می‌دهد خواب دارای فواید بی شمار سلامتی برای بدن است و در محافظت از ابتلا به بیماری‌های جسمی و روحی از جمله مشکلات قلبی عروقی، دفع مواد سمی از مغز، جلوگیری از بیماری‌های اعصاب، ترمیم و نوسازی بافت‌های بدن و نیز  جلوگیری از ابتلا به سرطان مفید است.

کارشناسان بر این اساس به افراد توصیه می‌کنند، هر روز حداقل به مدت هفت ساعت بخوابند، این میزان به ویژه برای افرادی که شب کار هستند یا برخی از روز‌های هفته شب‌ها کار می‌کنند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

در عین حال خوابیدن به مدت بیش از هشت ساعت نیز می‌تواند باعث چاقی و اضافه وزن، خستگی و کاهش سطح هوشیاری در افراد شود، مدت بیش از هشت ساعت خواب در روز برای افراد بیمار و یا کودکان مناسب است.

  • مریم روحانی

 در خصوص  خواص گوجه سبز برای افراد اظهار کرد: گوجه سبز دارای طبع سرد، آهن و ویتامین C است، گوجه سبز به ۲ شکل خام و پخته قابل مصرف است.

وی بیان کرد: گوجه سبز خام خاصیت قابض کنندگی دارد اما به صورت پخته  شده در داخل خورشت‌ها علاوه بر اینکه موجب خوشمزه و ملس شدن غذا می‌شود از بروز یبوست نیز جلوگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: مصرف گوجه سبز موجب حذف رسوبات خون و کاهش فشار و چربی خون می‌شود، استفاده از این میوه برای افراد گرم مزاج و صفراوی بسیار مفید است.

عظمایی تصریح کرد: در صورتی که گوجه سبز به خوبی شسته نشود مصرف آن سبب ابتلا به بیماری‌های عفونی گوارشی و مسمومیت‌های غذایی می‌شود.

وی استفاده از گوجه سبز به خصوص انواع ترش آن را به همراه مصلحی مانند گل‌پر را ضروری دانست و تاکید کرد: افرادی که درد مفاصل دارند بهتر است پس از مصرف این میوه مقداری عسل میل کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی مطرح کرد: هسته گوجه سبز کال دارای ترکیبات سمی خطرناکی است بنابراین هرگز نباید بلعیده شود، استفاده  از گوجه سبز به دلیل اسید بالایی که دارد در مبتلایان به مشکلات گوارشی سبب بروز ریفلاکس، درد و سوزش معده می‌شود.

عظمایی با بیان اینکه نفخ شدید از عواقب مصرف زیاد گوجه سبز در افراد به شمار می‌آید، اظهار کرد: افراط در استفاده از این میوه به دلیل طعم ترش و خاصیت اسیدی که دارد، سبب ساییدگی مینای دندان می‌شود.

وی اسهال و دل درد را از عواقب زیاده‌روی در مصرف گوجه سبز دانست و توصیه کرد: زنان باردار، مبتلایان به اختلالات قلبی- عروقی و فشار خون بالا باید در استفاده از این میوه احتیاط کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: هسته گوجه سبز حاوی اسید سیاندریک است و مصرف آن در افراد باعث ابتلا به مشکلات گوارشی و مسمومیت می‌شود.

عظمایی یادآور شد: افرادی که دچار مشکل معده هستند باید از مصرف گوجبز کال پرهیز کرده و آن را به صورت پخته شده میل کنند،گوجه سبز باید به خوبی شسته و همراه با کمی گلپر یا نمک مصرف شود، اشخاص باید از زیاده‌روی در مصرف گوجه سبز خودداری کنند زیرا استفاده زیاد از این میوه موجب مسمومیت می‌شود.

  • مریم روحانی

شهریار دبیران رئیس کمیته صنایع غذایی انجمن مدیریت کیفیت ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: بسیاری از افراد به دلایل مختلف، گوشت نمی خورند و یا میزانمصرف گوشت آنها کمتر از حد طبیعی است که پاسخگوی نیاز طبیعی بدن به  پروتئین و آهن مورد نیاز شود ، بنابراین می توان برای تامین این کمبودها از منابع ارزان تر و قابل دسترس دیگری نیز استفاده کرد.

وی گفت : به طور کلی منابع غنی آهن و پروتئین به 2 بخش عمده حیوانی و گیاهی تقسیم می شوند که در واقع میزان جذب مواد مغذی  و مورد نیاز بدن از منابع حیوانی بیشتر است، به هر حال اگر فردی تمایلی به مصرف گوشت ندارد می تواند پروتئین مورد نیاز بدنش را از شیر و تخم مرغ تامین کند، زیرا همان سه درصد پروتئین موجود در شیر با اسید آمینه های اساسی که فقط در گوشت و شیر وجود دارند جذب بدن می شود.

دبیران تصریح کرد: تحقیقات زیادی نیز از وجود مقادیر قابل توجهی از پروتئین، امگا سه و آهن در بادام ، بادام زمینی  و پسته حکایت دارند اما میزان جذب این مواد مغذی در بدن به مراتب کمتر از میزان جذب  آهن و پروتئین موجود در منابع حیوانی است  اما باز هم گزینه قابل قبولی برای تامین بخشی از نیاز بدن به ریز مغذی ها، مواد معدنی و برخی اسید آمینه های اساسی هستند.

وی با بیان اینکه سویا 40 درصد بیش از گوشت پروتئین دارد اما همه آن جذب بدن نمی شود، مطرح کرد: زیرا سویا یک منبع گیاهی است اما برای افرادی که  نمی خواهند گوشت بخورند می تواند کمک کننده باشد این موضوع درباره گیاه اسفناج که به ظاهر منبع غنی از آهن است نیز  صدق می کند.

دبیریان یادآور شد: در حال حاضر شیر و تخم مرغ یکی از بهترین گزینه های پیشنهادی برای جبران پروتئین و کمبود اسید آمینه های اساسی  بدن هستند که ارزان بوده و تقریبا برای همگان در دسترس است.

  • مریم روحانی

نوشابه های گاز دار به دلیل دارا بودن میزان بالایی شکر و اسید فسفریک  به سلامت بدن آسیب فراوانی می رسانند.

از جمله بیماری هایی که فرد در اثر مصرف نوشابه های گازدار در معرض ابتلا به آنها قرار می گیرد می توان از دیابت، پوکی استخوان، چین و چروک پوستی، چاقی و اضافه وزن، ناراحتی معده و دستگاه گوارش، پرخاشگری ، سردرد و استرس نام برد.

بسیاری از افراد نوشابه های گاز دار را با غذا مصرف می کنند و معتقدند این اقدام سبب هضم بهتر غذا می شود و  از نوشیدن آن لذت می برند  اما کارشناسان هشدار می دهند مصرف نوشابه با غذا علاوه بر آسیب به دندان ها و مری، سبب افزایش اسید معده و آسیب به جدار آن و بروزمشکلات گوارشی برای فرد می شود.

از جمله مواد غذایی که نوشیدن نوشابه اندکی قبل یا پس از مصرف آنها می تواند برای بدن مضر باشد، آبنبات نعنایی است که می تواند باعث نفخ شدید در معده و تجمع گاز و اسیدیته شدن آن شود.

فیزیکدان ها با آزمایش بر روی ترکیب نوشابه و آبنبات نعنایی دریافته اند ترکیب این 2ماده باعث ایجاد حجم بالایی از حباب های دی اکسید کربن می شود و در صورتی که در معده این واکنش رخ دهد می تواند منجر به آسیب به جدار معده و مشکلات شدید دستگاه گوارش شود، این اتفاق حتی در صورت مصرف نوشابه رژیمی نیز رخ می دهد و کارشناسان در خصوص عواقب سلامتی آن به افراد هشدار می دهند.

افراد مبتلا به سندرم سوزش زبان نیز باید از مصرف نوشابه خودداری کنند زیرا اسید موجود در این ماده غذایی می تواند سبب تحریک زبان و  تشدید علائم بیماری شود.

مصرف نوشابه با قهوه حتی در فاصله زمانی می تواند سبب تولید اسید با حجم بالا در معده و نیز تحریک زبان شود؛ همچنین مصرف نوشابه باغذاهای تند و پر ادویه نیز می تواند در هضم مواد غذایی اختلال ایجاد کند و در دراز مدت به ویژه اگر فرد عادت به مصرف غذاهای تند داشته  باشد سبب مشکلات گوارشی شود.

کارشناسان توصیه می کنند به جای مصرف نوشابه  از آب، آبمیوه های طبیعی، لبنیات از جمله دوغ و یا دمنوش های گیاهی چون تخم شربتی یا شربت بهار نارنج  به عنوان نوشیدنی حداقل 300 دقیقه پس از وعده های غذایی استفاده کنند تا آسیبی به دستگاه گوارش بدنشان وارد نشود.

  • مریم روحانی

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار ؛  اظهار کرد: پرپشتی ابرو‌ها در زیبایی صورت و فرم ابرو‌ها در شکل و زیبایی چشم تاثیر بسزایی دارد.

وی درباره عوامل موثر در ریزش ابرو بیان کرد: اختلالات هورمونی، برداشتن و کندن ریشه ابرو (انجام این کار به صورت متوالی سبب می‌شود که ابرو قابلیت رشد خود را از دست بدهد)، کمبود زینک، پر کاری و به خصوص کم کاری غده تیروئید، سوء تغذیه و مصرف فست فود‌ها از عواملی هستند که نقش موثری در ریزش ابرو دارند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: استفاده از رنگ مو، لوازم آرایشی شیمیایی و تاتو تاثیر بسزایی در ریزش ابرو دارند، از سوی دیگر اضطراب و استرس‌های روانی نیز سبب ریزش ابرو می‌شوند.

عظمایی عنوان کرد: پیری و کهولت سن، وجود عفونت، باکتری، قارچ‌ها و التهابات در روی پوست نیز می‌تواند به ریشه ابرو آسیب برساند.

وی ابتلا به بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس، اگزما و درماتیت تماسی را که موجب خارش و کندن مو می‌شود، در ریزش ابرو دخیل دانست و تاکید کرد: بیماری‌های سیستمیک (خود ایمنی) همچون لوپوس در زنان و آلوپسی نیز سبب ریزش ابرو می‌شوند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: بیماری ویتیلیگو، کندن مو‌ها بر اثر ابتلا به وسواس‌های ذهنی (که به علت اختلالات در عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی مغز اتفاق می‌افتد) و مصرف خودسرانه مکمل‌های دارویی و ویتامین‌ها نیز ریزش ابرو را به همراه دارند، همچنین استفاده از داروی فشارخون، شیمی درمانی و سرطان نیز منجر به ریزش ابرو می‌شوند.

عظمایی گفت: مصرف پروتئین‌ها و سبزیجات برگ سبز نیز نقش موثری در رشد ابرو دارد. لبنیات کم‌چرب، سبزیجاتی مانند اسفناج و جعفری، تخم مرغ، انواع گوشت به خصوص گوشت گوسفند، حبوبات که منبع اصلی پروتئین محسوب می‌شوند و چهار مغز از گزینه‌های غذایی مفید در تقویت ریشه ابرو به شمار می‌آیند.

وی توصیه کرد: افراد باید برای رشد و پر پشت شدن ابرو، ابرو‌های خود را توسط روغن هفت مغز ترکیبی از روغن‌های فندق، کَرچک، کنجد، پسته، سیاه دانه، بادام تلخ و شیرین ماساژ دهند. برای این منظور اشخاص باید ابتدا آبرو را با شامپو بچه یا صابون به خوبی شسته و خشک کنند. سپس روزانه یکبار ابرو‌های خود را حدود یک دقیقه به وسیله روغن ماساژ دهند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با تاکید بر تاثیر چشمگیر ماساژ ابرو با مخلوط روغن‌های نارگیل و زیتون اظهار کرد: روغن نارگیل، زیتون، مار، مورد، رزماری و گزنه از جمله روغن‌های موثر در پر پشتی ابرو محسوب می‌شوند.

عظمایی بیان کرد: زرده تخم مرغ نیز حاوی مقادیر بالایی از ویتامین E بوده بنابراین ماساژ ابرو به وسیله آن باعث تقویت ابرو و مژه می‌شود.

وی یادآور شد: افراد به منظور تقویت ابرو باید با استفاده از یک برس کوچک یا شانه چوبی دندانه ریز به آرامی بر روی ابرو کشیده تا ابرو‌ها ماساژ داده شده و گردش خون به خوبی در زیر ریشه مو‌ها به جریان بیفتد.

  • مریم روحانی

قیمت لاستیک پژو و سمند در بازار

  • مریم روحانی

چین موفق به ساخت قطاری تندرو از نسل جدید شده است که به گفته مسئولان راه آهن این کشور با سرعتی معادل ۴۰۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند.


این کشور در ساخت قطارهای تندرو در جهان سریعترین رشد را دارد و در سال های اخیر موفق شده در بازارهای داخلی و خارجی مشتریان فراوانی برای این فناوری داشته باشد.

بیشتر قطارهای تندرویی که هم اکنون در خاک چین در حرکت هستند نهایتا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارند و ساخت قطار جدید دستاورد فنی تازه این کشور محسوب می شود.
قطاری که بتازگی ساخته و راه اندازی شده است برای اولین بار در مسیر پکن به شهر شانگهای یعنی از شمال به شرق کشور حرکت می کند.

از این قطار با عنوان «ترن چند منظوره الکتریکی» موسوم به «یی ام یو» یاد می شود که به طور معمول بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت خواهد داشت.

این قطار در چین طراحی و تولید شده است و دارای سامانه های نظارتی بسیار پیشرفته می باشد و به گزارش روز سه شنبه تارنمایی «یی سی»، در صورتی که مشکلی برای آن رخ دهد، سیستم های کنترلی پیشرفته هدایت آن را بر عهده خواهند گرفت.

سامانه داده های قطار نیز کنترل از راه دور می باشد و به همین دلیل در صورت بروز مشکل از مرکز کنترل نیز قابل هدایت خواهد بود.

قطار نسل جدید چین که در زبان چینی «فو شینگ» خوانده می شود بر اساس این گزارش برای توسعه اقتصادی و اجتماعی چین بسیار اهمیت دارد.

چین با شبکه راه آهن ۲۲ هزار کیلومتری در جهان رتبه نخست را دارد و نزدیک به ۶۰ درصد از کل خطوط آهن دنیا در این کشور قرار دارد.

خط آهن پکن - شانگهای پرترددترین راه آهن در چین محسوب می شود و روزانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در این مسیر تردد می کنند.
  • مریم روحانی

به نقل از مهر، اینستاگرام ویژگی «فقط دوستان» را به قابلیت های اپلیکیشن خود افزوده است. این قابلیت مشاهده پست ها و استوری کاربر را به دلخواه او محدود می کند.

این ویژگی که Favorites نامیده می شود، فهرستی از فالوورهای کاربر برای به اشتراک گذاری محتوا را تهیه می کند. 

این فهرست با رنگ سبز در بالای صفحه نمایش داده می شود و به کاربر گوشزد می کند پست ها و استوری های او برای چه افرادی به اشتراک گذاشته می شود. 

البته ویژگی جدید فقط برای گروهی کوچک فعال شده و اینستاگرام هنوز اعلام نکرده آن را به طور کامل ارائه خواهد کرد یا خیر.


پیش از این کاربران فقط می توانستند با استفاده از ویژگی Finstagram مشخص کنند چه افرادی پست های آنان را تماشا کنند.

  • مریم روحانی

وانت خودروها به دلیل توانمندی بالا در جابه جایی کالا به عنوان یکی از سبک‌های پرطرفدار خودرو شناخته شده است.

قیمت این خودروها در صورت صفر بودن از حدود قیمت 20 میلیون تومان آغاز می شود و با توجه به مدل و برند آن افزایش قیمت خواهد داد.

خودروهای دست دوم را با قیمت مناسب تر می‌توان تهیه کرد که در کمترین حالت با قیمت 7 میلیون تومان نیز می توان وانت خودرو خرید.

قیمت وانت خودرو در بازار +جدول
  • مریم روحانی

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خبر واردات خرما از اسرائیل به کشور به هیچ وجه صحت ندارد و ما چنین پرونده ای در کمیسیون اصل نود نداریم.

تجری تاکید کرد: نه تنها پرونده ای در این زمینه وجود ندارد بلکه احتمال واردات خرما از اسرائیل به ایران صفر است.

گفتنی است اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از واردات خرما از اسرائیل به ایران خبر داده بود که در پی این خبر رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی آن را تائید کرد.

  • مریم روحانی