زنده باد زندگی

زنده باد

زنده باد زندگی

زنده باد

طبقه بندی موضوعی

ماری جوانا را بهتر بشناسیم

شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۳۵ ق.ظ

به تازگی تیمی از متخصصین با انجام پژوهش‌های تخصصی و کامل به بررسی اثرات  مصرف ماری جوانا بر سلامت انسان پرداخته‌اند. موسسه ملی آکادمیک علم، مهندسی و دارو آمریکا بررسی گسترده‌ای درباره‌ی اثرات این ماده انجام داده است که مضرات و فواید ماری جوانا را در غالب ۱۰۰ مورد منتشر کرده است. در این نوشتار مهم‌ترین نتایج این پژوهش را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

براساس این گزارش ۲۲.۲ میلیون شهروند آمریکایی در رده‌ی سنی ۱۲ سال به بالا در ماه گذشته حداقل یکبار از ماری جوانا استفاده کرده‌اند. ۹۰ درصد این جمعیت گفته‌اند که این ماده را به صورت تفریحی مصرف می‌کنند.


موسسه ملی آکادمیک علم، مهندسی و دارو آمریکا درباره فواید ماری جوانا اینگونه می‌گوید :

-بررسی ها نشان می‌دهد که گیاه شاهدانه ( ماری جوانا از این گیاه به دست می‌آید ) تاثیر مثبتی در کاهش و یا درمان دردهای مزمن در افراد بزرگسال دارد.

-شواهدی وجود دارند که اشاره به تاثیر مثبت شاهدانه در بهبود کیفیت خواب کوتاه مدت و همینطور رفع اختلالات خوابی نظیر آپنه خواب انسدادی ( وقفه تنفسی در خواب ) دارند. محققان این پژوهش می‌گویند شاهدانه می‌تواند باعث بهبود عارضه‌هایی نظیر فیبرومیالژیا، دردهای مزمن و بیماری ام اس شود.

-قرص های آزمایشگاهی شاهدانه می‌توانند اسپاسم‌های ناشی از بیماری ام اس را بهبود ببخشند.

-این قرص ها همچنین در بهبود حالت تهوع ناشی از شیمی درمانی مفید هستند.


مطالعات نشان می‌دهد که مصرف ماری جوانا می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر اسکیزوفرنی، بیماری های روانی، اختلالات اضطراب اجتماعی و افسردگی را افزایش دهد.

-افرادی که به این ماده اعتیاد دارند و آن را زیاد مصرف می‌کند بیشتر در خطر افکار خودکشی و دچار شدن به بیماری‌ دو قطبی هستند.

-قدرت یادگیری، حافظه و قدرت تمرکز با مصرف ماری جوانا کاهش می‌آید. حتی مطالعات نشان می‌دهند که بعد از ترک ماری جوانا ممکن است این آسیب‌ها باقی بمانند.

-مطالعات نشان می‌دهند مصرف ماری‌جوانا خطر بیکار شدن و از دست دادن کار را نیز افزایش می‌دهد.

-می‌تواند باعث اختلال در مهارت رانندگی شود.

-ممکن است خطر ابتلا به سرطان بیضه را افزایش دهد.

-کشیدن ماری جوانا می‌تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد.

-باعث تشدید برونشیت و سرفه مزمن می‌شود.

-مادرانی که هنگام بارداری ماری جوانا مصرف می‌کنند، کودکشان ممکن است با کمبود وزن و مشکلات این چنینی دچار شود.

همانطور که با مطالعه‌ی این پژوهش دریافتید، فواید ماری جوانا چندان محسوس و شگفت‌آور نیستند که بخواهید با مصرف آن، تمامی عوارض و مضرات این ماده‌ی مخدر را به جان بخرید. اگر به دنبال فواید درمانی گیاه شاهدانه هستید بهتر است با مشورت متخصص و پزشک نسخه‌های درمانی تایید شده را امتحان کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی