زنده باد زندگی

زنده باد

زنده باد زندگی

زنده باد

طبقه بندی موضوعی

راه های جدید ترک سیگار

يكشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۴۰ ب.ظ

ترک کردن سیگار کار آسانی نیست و باید عوامل مختلفی دست در دست هم دهند تا فرد بتواند به طور موفقیت آمیز از سیگار کشیدن دست بکشد. اما بهترین راه برای ترک سیگار چیست؟ مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که دست از تلاش برندارید و ناامید نشوید، اشکالی ندارد اگر بعد از چند ماه ترک کردن سیگار دوباره به استعمال آن روی آورده‌اید، اما باید یادتان باشد که نگذارید سیگار دوباره بر زندگی شما چیره شود و به عادتی ناسالم تبدیل گردد. در این نوشتار ۵ روش ساده و کاربردی را معرفی می‌کنیم که به شما در ترک سیگار کمک خواهند کرد

روغن ماهی

محققان ثابت کرده‌اند که اسیدهای چرب امگا ۳ میل شدید به سیگار را کاهش می‌دهد و همین امر منجر به مصرف کمتر سیگار در روز می‌شود.

اگر به افراد سیگاری در طی یک ماه، هر روز روغن ماهی داده شود، به طور میانگین روزانه دو نخ سیگار کمتر مصرف می‌کنند و گزارش شده که میزان تمایل آنها به تنباکو به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. علاوه بر این، حتی یک ماه پس از قطع مصرف روغن ماهی نیز، میل به مصرف سیگار پیدا نمی‌کنند. از مزایای روغن ماهی: امگا ۳ میزان التهاباتی که منجر به بیماری‌های قلبی، سرطان و چین و چروک‌های پوستی می‌شود را کاهش می‌دهد.

فعالیت جسمی

فقط کافیست ۳۰ دقیقه در روز فعالیت‌های ملایم بدنی از قبیل پیاده‌روی تند یا یک سری حرکات اسکات انجام دهید تا میل به تنباکو را کاهش دهید. تحقیقات حاکی از آن است که انجام حرکات ورزشی، فعالیت‌ مغز را تحت تاثیر قرار داده و میل به نیکوتین را کاهش می‌دهد. بعلاوه، تمرینات ورزشی با اضافه وزن ناشی از ترک سیگار مبارزه می‌کند.

دوری از استرس

در طب سوزنی و طب فشاری، فشار و ضربات آهسته از جمله روش‌های بهره‌برداری کامل از انرژی‌های بدن هستند. در این روش‌ها با فشار نقاط خاصی از بدن می‌توانید از میزان استرس خود بکاهید، بدین منظور روزانه نقاط خاصی از بدن را با انگشت فشار یا ماساژ می‌دهیم تا از میزان استرس کاسته شود. به اعتقاد جسیکا اورتنر نویسنده کتاب کاهش وزن و اعتماد به نفس با طب فشاری می‌گوید: “سیگار و استرس با هم گره خورده‌اند. ما برای رفع استرس به سیگار پناه می‌بریم. هنگامی که با استرسمان مبارزه کنیم، میل ما به سیگار نیز کم می‌شود.”

استفاده از روش های گوناگون

اگرچه تحقیق در زمینه ترک سیگار با استفاده از روش‌ هیپنوتیزم و طب سوزنی گاهی با شکست و گاهی با موفقیت همراه است اما حکایت همه این موفقیت‌ها و شکست‌ها منوط به انگیزه فرد در ترک سیگار است. در یکی از این تحقیقات نشان داده شد که با استفاده از طب سوزنی میل به سیگار کم می‌شود. بعلاوه اینکه استفاده از این روش کاملا ایمن و بی‌خطر است.

آدامس بجوید

هنگامی که استرس دارید به جای کشیدن سیگار، دهان را با یک آدامس بدون شکر قانع کنید. یا اسنک‌ها و میان‌وعده‌های کم‌چرب از قبیل پاپ‌کورن‌‌های بدون کره یا کرفس و هویج بخورید تا دهانتان مشغول باشد اما نه با سیگار.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی